Sumpah Awesome

Semalam ada sekolah ganti. Berapa kerat je pun yang datang. At first bosan gila kot. Kitaorang datang act sebab cikgu nak buat folio. Then cikgu suruh turun dewan tolong2. Ingat aku nak ke? Haha malas sebab aku tengah tolong Zati buat folio pk dia. So kitaorang stay dalam kelas. Then kitaorang gelak kat Syafiq. Ok jahat, haha.. Afham pulak tak abis2 ngan crush dia. Nak jumpa, jumpa je lah. 


Masa tu masing2 dah mendap kot. Semua main phone je lah. Memang dah tau la english cikgu mesti tak masuk. Pukul 745 camtu aku dah merengek nak balik huhu. Then aku ngan Amira pergi round2 sekolah. Masa tu aku dah kusut gila. Lama pulak tu nak rehat. Kitaorang jalan tanpa arah tuju. Bila waktu rehat, semua bertekad nak balik tapi tak jadi atas desakan kawan. 


Mula-mula ingat kantin tak bukak, kitaorang nak keluar dah, sekali ternampak diaorang semua bawak beg. Aku ngan marahnya cakap 'tu diaorang nak balik kot'. Aku malu di situ. Diaorang terus pergi dewan. Lepas makan dalam kelas, budak2 perempuan cakap nak pergi bilik kaunseling. Budak lelaki pun macam 'nak join jugak boleh tak'. Kitaorang ok je. Lagi ramai lagi best act.


Masa nak masuk tu, Khair ngan kawan dia ada kat dalam. Tapi kitaorang masuk je. Start dari tu, SEMUA gila! Awat, Afham, Ayu, Amira, Khair semua main dam haji. Aku pulak rajin tetiba buat nota. Then aku takleh tahan, aku main dam ular tu. Sekali ni Afham nyanyi 'ding2, *keluar lagu english*'. Awat cakap 'kau nyanyi ding2, sekali keluar lagu tu'. Aku ngan Ayu gelak2 vibrate di situ. Muka Awat slamber je cakap. 


Aku ngan Afham main dodo kot tak silap aku. Bila dah main2 tu kitaorang gaduh2 kat situ. Then Awat terbalikkan board tu haha. Masa tu aku ngan Afham main tak betul. Kitaorang terus letak dam tu kat tempat menang. Lepastu amik yang sama warna timbun atas tu. Serious Afham best! Oh btw Ayu menang lawan dam haji ngan Khair. Yay. Then aku ngan Afham nak lawan lagi sebab tak puas ati. Kitaorang main dam ular. Tiba2 je Awat datang. Dia cakap 'tengok aku main lambat mesti menang'. Mula2 aku dah tercabar, sekali dia turun ahhaah. Bila dah abis Awat ajak aku main. 


Awat: Intan jom main
Aku: main apa?
Awat: dam haji
Aku: ok tak reti hahah
Awat: abistu ular2? asyik kena turun je.


Kitaorang main karom pulak lepastu. Main jentik2 je. Aku dah geram, aku amik dadu besar tolak kat dam2 warna tu. Bersepah kat lantai huhu. Sekali aku bagi idea main bowling botol. Sekali Khair taktau dah kenapa tolak semua botol tu. Aku gelak2 je ah. Then semua rembat2 lah botol2 tu. Bergelimpangan~ Bila botol tu kena kaki Hadi, dia cakap 'adoy' lembut gila. Senak perut aku. 


Zati pulak tetibe sembur lavender tu. Khair datang dia sembur kat semua orang. Kitaorang 1geng kbj kat situ. Dia dah cuak dia masuk kat bilik kaunselor. Afham dah tunggu kat luar pintu sambil pegang spray. Hadi sembur2 bau tu bawah pintu. Dah lama tunggu, dia baru keluar. Diaorang bau dalam bilik tu, takde apa kot. Kitaorang kat luar macam nak mati.


Ada kad manilla ni macam main dam ular tu. Patutlah ada dadu gajah. Mula2 semua teruja nak main. Then letak lah dam kecik tu. Ayu kata gunalah barang besar. sekali semua baling barang masing. Aku baling botol terus muaahah. Ingatkan main senang je, sebab banyak tangga. Sekali kena jawab soalan. Semua dah malas.


Moral: kesian siapa yang kat dewan. kbye

Tiada ulasan: