Program Menanam Pokok

Assalamualaikum,


Hari ni kitaorang berempat (aku, Amalia, Rijina ngan Amira) pergi menanam pokok! Yeahh! Nampak tak semangat cintakan alam sekitar di situ? LOL. Act sepatutnya 7 orang pergi. Seorang ada hal, 2 orang tak sihat. Lagi seorang taktau dah kenapaaaa. And sebenarnya kitaorang pergi sebab nak sijil kebangsaan je :p


Dengan first timenya aku bangun pukul 530 arini. Percaya tak? *tampor diri sendiri. Pahal semangat sangat aku pun taktau. Pukul 630 keluar rumah. Langit very the dark. Mesej Aswat ngan Amalia, derang cakap dah ada kat sekolah. Tu lagi terujaaaa k. Hahaha. Then sampai sekolah aku main jalan je, sekali nampak macam Amalia je. Aku pun duduk je lah. Yelah rabun --'


Then Aswat tiba2 datang kat beg dia cari spec. Muka dia masam je, lepastu dia cakap spec dia hilang. Kesian :((( . Kitaorang bukannya simpati masa tu, kutuk ada lah. Then bla bla naik bas. Dalam bas sejuk gilaaaaa!


Masa sampai tu, pergi tukar baju. Beratur punya panjang kat toilet bergerak tu, lol. Then kitaorang salin kat belakang je. Hihihi, jangan salah sangka. Kami pakai inner :) Saya dapat saiz M. Nak saiz S, tapi akak tu bagi yang badan kecik je. Aku besar sangat ke :O


Lepastu sarapan, tanam2 pokok. Yeah itu paling best. Sumpah penat kena tarik tanah tu. Aku teruja masa tu, tarik plastik itam tu. Lupa lahh nama dia haha. Then gembur tanah guna tangan. Mula-2 aku eee kat situ. Akak tu tengok je :p masa nak amik baja tu, aku kena tegur ngan abang tu. Asal kedekut sangat letak. Dia pun curah dari guni tu. Aku tengok pun dah 'wahh banyaknya'. Masa nak amik baja kat dalam guni tu, aku sempat lagi baca 'bismillah'. Akak tu senyum je. GRRR.


Aku rasa semua benda aku buat kt situ. Buktinya my seluar, kasut habis kotor than Amira :ppp 
Lepastu buat pemasuan semula. Pokok tu boleh bawak balik :D then makan, lepastu amik gambar. Gambar kat blog Amira. I punya muka mintak tangan k. Bajet gangster letak topi senget. Actually sepanjang hari ni Rijina paling lawak tau. Tapi taknak cite, nanti dia malu haahah.

Bila sampai sekolah, kitaorang kemas kelas. Mula-2 kitaorang duduk je dalam kelas sebab takde bahan. Aku ngn Amalia cakap nak pergi 7-E. Then semua 'weh aku nak big gulp, pepsi tau medium punya. aku nak slurpee'. Awat pulak tiba-2 bagi RM2. Aku dah macam 'kau nak apa'. Dia jawab 'ermm, kismis satu kotak, madu sebotol...' Aku gelak habis.


Keempat-4 mereka mengorder kepada kami. Aku kutip duit siapa nak big gulp ngan slurpee. Apom banyak songeh. Amalia kutip siapa nak topup je aahahah. Sampai situ, kitaorang terus amik mangkuk tu isi lol. Macam berniaga. Siap masuk dalam plastik lagi. Tengah sedap-2 minum, apom cakap Izzati datang. Semua cakap dia tipu. Sekali betul. Izzati, izzati -.-

Tiada ulasan: