Ketawa sampai pecah perut

Assalammualaikum, 


Hari ni aku happy sangat, ketawa banyak gila. 


1) Bila kawan2 aku buat kerja geo. Lepastu aku tengah cakap dengan Ayu, Maryam kena beger. Then bila dia jerit panggil aku, aku gelak2. Hahaha. 


2) Aku duduk kat tempat Amira buat math ngan dia. Lepastu kitaorang gelak bila kitaorang tak dapat jawab and burn salah kira.


3) Masa sejarah, cikgu ajar sambil tunjuk2 guna jari hantu, aku dah tutup2 mulut gelak. Then bila Ijah seram gila bila budak tu lepas kena lambung then kena parang ke apa tah, dia tutup muka guna beg. Cikgu pandang lain macam je. Lepastu semua gelak. Lagi satu cikgu tersasul cakap 'saya' jadi 'sayang'. Aku dah nak tersembur masa tu.


4) Masa agama, cikgu suruh terangkan pasal solat Hari Raya. Then mereka berdua ni sesuka je buat perbezaan sendiri.


5) Aku kena bahan panggil 'Kak Intan'.


6) Masa bahasa melayu, cikgu tulis soalan kat papan. Cikgu tertulis 'soalan yang berlobang'. Then aku gelak teruk gila. Lepastu ayat 'letak tangan kat bahu Kamal'. Then kitaorang buat gaya. Bila Afham ngn Awat tengah cari idea, diaorang pun buat ayat 'mata berkaca'. Macam ni tau. Ibu tengah pegang gelas air sirap. Lepastu dia tersadung, gelas tu pecah then kaca tu masuk mata dia. Weh! Sengal gila. Aku dah hempas pen aku tu, sebab lawak sangat. Then bahu aku terhenjut-henjut tak boleh berhenti. Tak leh fokus nak tulis kot. Lepastu boleh pulak tanya kuat sangat ke kitaorang cakap. Cerita dia kan pasal mat rempit, boleh pulak mak dia race sekali. Tengok2 dah kat sebelah (Y) LOL! Tiba2 Maryam pulak tanya beza lombong ngan longkang. Cikgu Hasmida kena langgar camtu lah lepastu jatuh dalam lombong. HAHAHA!


7) Then Maryam suruh pilih A ke B, ada lah something tu. Lepas tu gelak kuat gila ngn Naufal pasal Si A ni. Lepastu gelak pasal Amira dia cakap telefon ngan mak dia, Hadi bising. Then bila Afham cakap 'sakit bontot aku duduk atas bontot'. Hahahahaha k afham k. Balik tu aku ngan Sakinah buat style jalan kitaorang. Gelak gila bangang.


Banyak sangat gelak, nanti hati boleh hitam lepastu lupa apa kita belajar.
Aku dah anggap kelas tu dah macam adik-beradik. Dah hafal dah perangai diaorang :)

1 ulasan:

AmiraNurAfiqah berkata...

memang ketawa pecah pun! berguling-guling aku baca weh!!